Про нас Новини Каталог Фотоальбом Партнери Контакти
На головну

Розкрій
 
Виготовлення меблевих фасадів з профілю МДФ за розмірами замовника
 
Поклейка крайки ПВХ
 

Штучний камінь добре звучить у меблях

Штучний камінь добре звучить у меблях

Імітація природного матеріалу не завжди буває вдалою, однак у випадку із штучним каменем спроба однозначно успішна. Зовнішньо майже не відрізняючись від оригіналу, штучно виготовлений камінь пластичний, довговічний, легкий в обробці і стійкий до хімічних речовин. Лабораторно можна виготовити навіть такий „камінь”, відповідника якому в природі просто не існує. Єдиною перепоною до широкого використання цього матеріалу у меблях на вітчизняному ринку донедавна була висока ціна, однак оскільки інші композитні матеріали безупинно дорожчають, то й вартість штучного каменю на теперішній момент цілком адекватна ринку.

В одному з торішніх номерів ми вже доволі детально розповідали про те, які різновиди штучного каменю існують, які інструменти та матеріали використовують для роботи з ним. За цей час ситуація на ринку дещо змінилася – по-перше, як ми вже зазначали, штучного каменю в меблях стали використовувати значно більше й застосовувати його ширше, по-друге, на ринок почали постачати китайський відповідник. Дуже сильно стимулювало розвиток штучного каменю зростання частки елітних кухонь на ринку, вважає Дмитро Винокуров, один із співвласників фірми „Композит-декор”, яка працює із рідким штучним каменем. „Змінився, в першу чергу, споживач, – переконаний п. Винокуров. – Дедалі більше людей хочуть, щоб в їхній оселі були ексклюзивні, індивідуальні меблі. За нашими підрахунками, нині 25% ринку кухонь становлять саме елітні кухні, вартістю від 6 тисяч доларів за погонний метр, причому у більшості вони виготовлені вітчизняними меблевиками”. А саме у таких кухнях штучного каменю використовують дуже багато.

Ще ширшому використанню штучного каменю у меблях стало перепоною те, що про нього знають надзвичайно мало, каже Володимир Музичко, директор підприємства „Галич-гранд”, яке спеціалізується на виготовленні меблів із листовим штучним каменем. Багато спеціалістів – дизайнерів, архітекторів вперше відкривають для себе чудові можливості штучного каменю. Фірма „Галич-гранд” працює із цим матеріалом трохи більше двох років, а цієї весни на виставці „Київ Експо Меблі” за свої оригінальні меблі – стійку-ресепшн для оптики, виготовлену з використанням штучного каменю, в рамках конкурсу «Кращі меблі України» отримала нагороду „За найкращий дебют”.

На думку п. Музичка штучний камінь хоча й самодостатній матеріал, однак дуже добре „звучить” у поєднанні зі склом, металом, керамікою, іншими матеріалами. Віднедавна, його дедалі частіше використовують не лише для стільниць, а, до прикладу, для виготовлення фасадів, різноманітних ресепшн, банківських та готельних меблів, кухонь та ванних кімнат навіть з стіновими панелями. З штучного каменю можна виготовляти елементи будь-яких форм і широкої гами кольорів, основне, щоб дизайнеру не забракло фантазії.

Як бачимо, штучний камінь захоплює дедалі міцніші позиції серед інших матеріалів. Ми спробували з'ясувати, які фірми нині працюють у цьому сегменті ринку, які думки їх керівництва з приводу розвитку штучного каменю, і дати поради, який камінь у яких випадках доцільніше обирати.

ЛИСТОВИЙ КАМІНЬ

Лідерами серед різновидів листового каменю надалі залишаються відомі марки CORIAN та MONTELLI. Нагадаємо, що CORIAN – це перший матеріал, розроблений компанією DUPONT у 1966 році, який започаткував ринок штучного каменю. До цього часу він не лише не уступає новим різновидам, а й успішно з ними конкурує, переважаючи низкою характеристик. Розробники стверджують, що цей матеріал ідеальний для творчості – він пластичний, термостійкий, гігієнічний. Можна обрати з величезного асортименту кольорів та відтінків, деякі з яких навіть здатні пропускати світло. А що думають про нього вітчизняні виробники? „Цей матеріал має багато різних варіантів застосування, тому з ним цікаво працювати, – каже Володимир Музичко. – Звісно, з часом з'явилося багато інших торгових марок штучного каменю. Мені важко судити, які з них кращі, а які гірші – кожен має свої характеристики. Але, однозначно, CORIAN залишається лідером на цьому ринку, бо має особливі якості, рівня яких поки що не можуть досягнути конкуренти – він непористий, хімічно інертний, термопластичний, екологічний. Це означає, що його можна використовувати майже всюди – починаючи від лабораторій та медичних закладів і до дитячих садків, банків та казино, кафе, готелів та ресторанів. У CORIAN є достоїнства, які проявляються з часом. Наприклад, під дією сонячного світла кольори деяких матеріалів вицвітають, натомість CORIAN залишається яскравим як і на початку”.

Ще один відомий бренд – камінь MONTELLI, який має чудові показники ударостійкості, міцності та гігієнічності. Він дешевший від CORIAN, тому його часто використовують для виготовлення стільниць у кухнях середнього цінового сегменту або ж коли виробник потребує невеликої кількості штучного каменю.

Небагато виробників меблів обробляють штучний камінь власноруч – для цього потрібне обладнання, технології, досвід. Натомість, окремі підприємства пропонують послуги із виготовлення окремих елементів із цього матеріалу. Серед таких – підприємство „Данік”, яке пропонує камінь-напівфабрикат, готові вироби або їх виготовлення за ескізами замовника. А от компанія „Супер Поверхня”, володіючи власною виробничою базою та високими потужностями, по праву називає себе одним із провідних в Україні підприємств – обробників штучного каменю. Є на ринку і чимало дизайн-студій, які пропонують індивідуальні проекти із застосуванням штучнокамяних матеріалів.

Крім двох відомих брендів листового каменю, є, звісно, на ринку інші торгові марки. До прикладу, миколаївське підприємство «Галант Плюс» пропонує вироби із штучного каменю марки GETAART – міцного матеріалу, стійкого до фізичних та хімічних навантажень, довговічного та легкого у ремонті, із високою теплопровідністю. GETAART – це тверда акрилова поверхня, виготовлена, зокрема, із сполук смоли та заповнена тригідратом алюмінію (чи гідроксидом алюмінію), аналогом речовини, яка входить у склад природної білої глини – сировини для виготовлення фарфору. У склад каменю входять також колірні пігменти і сполучні полімерні смоли, модифіковані акрилами. Розробники особливо наголошують на гігієнічності цього матеріалу, завдяки чому GETAART можна використовувати не лише у кухнях та ваннах, а й закладах медичного призначення.

Компанія „Р-поверхня” пропонує готові вироби із каменю торгових марок AVONITE та SWANSTONE. Виробник AVONITE SURFACES розробляє штучний камінь з 1996 року. В українського представника можна придбати лінії продукції FOUNDATIONS та STUDIO COLLECTION. Камінь AVONITE – це абсолютно водостійкий, гігієнічний матеріал із високою термостійкістю. А SWANSTONE – це закріплений скловолокном матеріал, завдяки чому він дуже міцний та стійкий до надвисоких термератур.

Ще одна відома торгова марка, ексклюзив від компанії REHAU – штучний камінь RAUSOLID. Це наскрізь пофарбований монолітний матеріал, що складається на одну третину з акрилового наповнювача і на дві третини з натуральних компонентів – гідроксиду алюмінію та пігментних добавок. Серед переваг цього матеріалу – пластичність, гігієнічність та стійкість до агресивних хімічних речовин. В офіційному представництві клієнт може придбати камінь у вигляді облицювальних плит різної товщини і надалі його обробляти у себе на підприємстві, або ж йому запропонують готові вироби – мийки, стільниці. Плити RAUSOLID компанія постачає у стандартних товщинах (3, 6, 10 мм) та різноманітних розмірах. Як завжди, компанія REHAU робить акцент на личкуванні і пропонує скористатися нарізаними різного розміру смугами для окантовки торців стільниць. Готові стільниці з цього матеріалу можна обирати з-понад 21 варіанту декору, поєднуючи з ними кухонні борти, виготовлені також із каменю RAUSOLID. Водночас, вже більше року на вітчизняний ринок завозять листовий штучний камінь китайського виробництва. Один з найбільших його постачальників – одеська фірма „Алюмінієвий дім”, яка розповсюджує продукт через 20 філій по всій Україні. Директор Костянтин Міщенкорозповів нам, що пропонує продукт під власною торговою маркою, виготовлений у Китаї за західними технологіями. Маючи хороші якісні показники, цей камінь завдяки низькій ціні створює серйозну конкуренцію для аналогів. „Штучний камінь – це і досі матеріал для дорогих меблів, – переконаний Костянтин Міщенко. – А з виходом на вітчизняний ринок китайських аналогів він став доступнішим для використання у меблях широкого класу. Ми вже тривалий час постачаємо листовий штучний камінь десяти основних кольорів із Китаю на ринок України, і бачимо, що ним цікавиться багато людей. Визнаю, що наш продукт популярний ще й тому, що коштує принаймні вдвічі дешевше за визнані бренди”. Попри невеликий вибір кольорів каменю, який, до слова, планують розширювати, фірма пропонує широкий спектр товщин – від 6 до 12 міліметрів. Клієнту пропонують камінь-напівфабрикат для подальшої обробки та вже готові вилиті мийки, які, як запевнив Костянтин Міщенко, після вклеювання у стільницю виглядають цілісними з нею. Якщо на початку разом з каменем постачали і відповідний клей китайського виробництва, то згодом перейшли на вітчизняні клеї. Основна причина – дуже короткі терміни і жорсткі вимоги до зберігання клею, яких неможливо дотриматися, везучи матеріал за тисячі кілометрів до призначення.

Узагальнюючи, можна додати, що листовий камінь, відповідно до його назви постачають у вигляді листів різної товщини. Під час нагрівання лист стає пластичним і з нього можна формувати вироби потрібної форми. Обробляють ці матеріали майже так, як деревинні: пиляють, фрезерують, свердлять інструментами з твердосплавними пластинами. Інсталюють вироби у меблі наклеюванням, використовуючи спеціально призначені для цього клеї. Технологія дає змогу досягнути майже непомітних, безшовних з'єднань у таких процесах.

РІДКИЙ КАМІНЬ

Інша група штучних замінників – рідкий камінь, виготовлений на основі поліефірних смол. Маючи всі переваги листового, він водночас дешевший, бо для його обробки не потрібно складних інструментів, дорогого обладнання і клеїв, а також особливих навичок – камінь просто розпилюють пістолетом на основу. У сегменті штучного каменю на вітчизняному ринку працює поки що лише декілька компаній.

Найвідоміший на сьогодні рідкий камінь торгової марки GRANICOAT від американської корпорації SAFAS CORPORATION USA. Це непористий, нетоксичний матеріал із низькою теплопровідністю. В Україні камінь GRANICOAT із 1997 року можна придбати в ексклюзивного дистриб'ютора – компанії „Інтердек Україна”.


Для роботи з рідким каменем використовують переважно не лиття, а напилення. Ця технологія настільки проста та економічна, що, як запевняє розробник, є доступною не лише для великого меблевого виробництва, а й для малих та середніх фабрик. Камінь наноситься у рідкому вигляді на будь-яку тверду поверхню і через деякий час остаточно твердне. Згодом поверхню полірують, заповнюють шви та стики, доводять „до блиску”. Із GRANICOAT можна виготовляти елементи найрізноманітніших форм та кольорів (у палітрі 117 відтінків), винятково міцні та неймовірно красиві. Чим особливо вигідно вирізняється рідкий камінь від листового – це можливістю різноманітних безшовних інкрустацій. До прикладу, стільницю можна інкрустувати візерунком іншого кольору і по завершенні отримати абсолютно безшовне з'єднання. Навіть провівши пальцем по стільниці, ми не відчуємо стику.

Вже понад чотири роки одеське підприємство „Композит-декор” виготовляє елементи для меблів із рідкого каменю марки CD-CRYSTAL, розробленого американською компанією. За словами Дмитра Винокурова, одного із співвласників фірми, із самого початку було вирішено займатися винятково рідким каменем із декількох причин: „Листовий камінь клеять на основу спеціальними клеями, отож фірма повинна купувати для цих процесів спеціальне обладнання, а також стежити за дотриманням суворих умов зберігання клеїв і паст для затирання. Рідкий камінь, натомість, напиляється безпосередньо на заготовку з ДСП чи MDF, таким чином ми уникаємо шару клею між самим каменем та основою і можемо виготовляти набагато міцніші речі”. Метод напилення, переконаний Дмитро Винокуров, хоча й менш економічний за лиття, однак дає змогу досягнути дуже високої якості виробу.

Майже 80% виробів із цього матеріалу становлять кухонні стільниці та мийки, решта – підвіконня, відливи, балясини, для яких застосовують технологію полімермармурового лиття. Нині на фірмі пропонують 40 базових кольорів каменю CD-crystal, з яких надалі, комп’ютерним підбором можна формувати рецептури для інших кольорів та імітацій структури каменю. Цього року фірма взялася за розвиток нового напряму – виготовлення елементів із штучного оніксу, сподіваючись зайняти вагому частку ринку у виробництві стільниць з імітації оніксу для мойдодирів – суцільних стільниць із вбудованими мийками.

ЗНАЙОМСТВО ЛИШЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ

Ми вже згадували про підприємство „Галич-гранд”, яке хоча й працює на ринку меблів лише два роки, може похвалитися неабияким успіхом і динамікою зростання – кількісно і якісно. Це стало можливим, на думку директора Володимира Музичка, завдяки правильному позиціонуванню – індивідуальні меблі з штучним каменем. „Загальний вигляд та ідея виробу закладається дизайнером, і важливо, щоб вони відповідали технології обробки матеріалів, а CORIAN та MONTELLI майже не обмежують політ фантазії, – переконаний п. Музичко. – Штучний камінь насправді дуже цікавий для роботи матеріал, бо багато його можливостей для інтер’єрів ще навіть не почали використовувати”.

Ті, хто працює із штучним каменем тривалий час, вже орієнтуються у популярності тих чи інших кольорів та текстур і запевняють, що вітчизняні споживачі особливо полюбляють імітацію граніту. Чому? „Якщо мармур має неординарну текстуру, розводи, чим зобов’язує „підганяти” під нього решту інтер’єру, то граніт впишеться у будь-яку оселю, – пояснює цей тренд Дмитро Винокуров і додає, – до слова, з нашого продукту можна створювати абсолютно неприродні і дуже ефектні текстури граніту”. Особливе місце в кольоровій гамі штучного каменю завжди посідатиме білий колір, переконаний Володимир Музичко, адже він личить майже до будь-якого інтер’єру. На вітчизняному ринку, за спостереженням п. Музичка, домінують теплі пастельні відтінки, також полюбляють клієнти класичний чорно-білий дует, втілений у штучному камені.

Щоб обрати для свого виробництва найоптимальніший варіант, звісно, варто випробувати кожен взірець каменю. Суб'єктивно у нас склалося враження, що такі відомі марки, як CORIAN та MONTELLI, більше використовують для дорогих кухонь, меблів для банків та офісів, тобто у тих випадках, коли потрібні гарантії довговічності каменю і не має потреби економити. CORIAN – дорогий матеріал і має широку колірну палітру, MONTELLI, натомість, має трохи менше кольорів і суттєво дешевший. Загалом, листовий камінь більше годиться для серійного виробництва, хоча, звісно, успішно може використовуватися і для індивідуальних замовлень.

Натомість, рідкий камінь дає багато можливостей для індивідуального, ексклюзивного дизайну. До прикладу, фірма „Композит-декор” працює лише за індивідуальними замовленнями і винятково для меблярів, не маючи справи із кінцевим споживачем. Можливості рідкого каменю справді вражають, особливо щодо дизайну.

Постачальники і виробники, що працюють із штучним каменем, погоджуються, що вагому роль у просуванні цього матеріалу на ринок відіграє його пластичність, завдяки якій можна втілити найцікавіші дизайнерські ідеї. Нині, до прикладу, дизайнери уже пропонують облаштовувати кухню із штучним каменем такими ж стіновими панелями, обклеювати цим матеріалом торці, виготовляти з нього фасади, підлоги, підвіконня і навіть елементи декору. Знайомство зі штучним каменем лише починається і у багатьох виробників, і у споживачів меблів. І що більше меблярі працюватимуть з цим матеріалом, що частіше люди бачитимуть вироби із штучним каменем у громадських місцях, то популярнішим ставатиме штучний камінь.

http://www.infomebli.com/tem_news.php?id=43


26.12.2009 09:56
Інші новини
  • ОНЛАЙН замовлення РОЗКРОЮ та КРАЙКУВАННЯ
  • Форматно-розкрійний центр з ЧПУ KDT KS-832
  • NATUR від Swisspan by Sorbes: краса природнього дерева в сучасній оселі
  • Автоматизований модуль для розкроювання плит
  • Фраграніт. Стільниці зі штучного каменю.
  • Шафи купе: як вибрати?
  • Корпусні меблі: догляд за інтерєром
  • Стільникова стільниця
  • Якісне зарізання при виготовленні рамкових конструкцій
  • Меблярам допомагають футболісти
  • Кто любит собак.
    Лак-Жак ©2004-2018
    Всі права застережені.
    При використанні матеріалів сайту посилання на
    www.lak-jak.com.ua обов’язкове!
    Каталог веб ресурсів Тернопільщини
    Українська рейтингова система